Giresun kentinin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkı sağlayacak proje önerileri, gerçekleştirilen bir toplantıda kapsamlı şekilde değerlendirildi. Toplantının açılışında konuşan Kent Konseyi Başkanı İsmail Cem Feridunoğlu, Kent Konseylerinin ortak aklın ve katılımcı yönetim anlayışının en önemli temsilcilerinden biri olduğunu vurguladı ve yürütme kurulu üyelerine katkılarından dolayı teşekkürlerini iletti.
Gündemin en önemli kısmını oluşturan Giresun’un geleceğine yönelik proje önerileri arasında, Giresun Üniversitesi mezunlarının kentle bağlarını koparmamalarını sağlamak amacıyla bir uğurlama programı hazırlanması yer aldı. Mezunların ayrıca kentin tarihi, kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtacak "Turizm Elçileri" olarak desteklenmesi önerildi.
Toplantıda, Giresun’un kirazın anavatanı olması göz önünde bulundurularak kiraz yetiştiriciliğinin yaygınlaştırılması, farklı kiraz ürünlerinin geliştirilmesi ve kiraz bahçelerine yönelik turizm rotalarının oluşturulması konuları ele alındı. Ayrıca, Giresun Üniversitesi ile ortak bilimsel çalışmalar yapılması ve festivaller düzenlenerek kentin bu alandaki marka değerinin artırılması görüşü benimsendi.
Kurul üyeleri, kente özgü yerli ve endemik meyve fidanlarının korunması, üretiminin artırılması ve vatandaşlara dağıtılması yönünde çalışmalar yapılmasını da önerdi. Sosyal sorumluluk kapsamında ise tamamen sıfır maliyetle üretilecek oyuncakların belediye koordinasyonunda başta çocuk yuvaları olmak üzere ihtiyaç sahibi çocuklara ulaştırılması hedeflenen projeler arasında yer aldı.
Giresun’un doğal zenginliklerinden biri olan 26 çeşit yenilebilir otun envanter çalışmalarının geliştirilmesi, tanıtım faaliyetlerinin artırılması ve bilimsel araştırmalarla desteklenmesi önerileri de kurul üyeleri tarafından değerlendirildi. Toplantı, dilek ve temennilerin ardından, bir sonraki yürütme kurulu toplantısının Temmuz ayında yapılmasının kararlaştırılmasıyla sona erdi.
Haberin Editörü: Emre Aladağ
İlk yorumu sen yap! Düşüncelerini bizimle paylaş.