Elazığ İl Sağlık Müdürü Dr. Emrah Gecekuşu, mevsim normallerinin üstünde gerçekleşen sıcaklıkların, özellikle çocuklar, yaşlılar, kronik hastalığı olanlar ve açık havada çalışanlar için ciddi sağlık tehlikeleri yarattığını bildirdi.
Dr. Gecekuşu, vatandaşların doğrudan güneş ışığına maruz kalmaktan kaçınması gerektiğini belirtti. Ayrıca bol su içilmesi ve gölge ile serin alanlarda kalınmasının önemine dikkat çekti.
Özellikle risk grubundaki çocuklar, yaşlılar, kronik rahatsızlığı bulunanlar ve dışarıda uzun süre çalışanlar için sağlık ekiplerinin uyarılarda bulunması ve gerekli önlemlerin alınması gerektiği ifade edildi.
Yetkililer, mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıkların sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine karşı vatandaşların dikkatli olup güneş çarpmasına karşı tedbirli davranmalarını istedi.
Haberin Editörü: Buğra TAŞ