Bilim & Teknoloji
Trend

Hubble Uzay Teleskobu ile Çekilmiş Harika Uzay Fotoğrafı Yayınlandı

Hubble Uzay Teleskobu tarafından çekilmiş olan harika bir yıldız kümesinin fotoğrafı yayınlandı. NASA tarafından paylaşılan fotoğrafa bir de siz bakın.

NASA, uzay fotoğraflarını paylaşmayı çok seviyor. Yeni şeylerin keşfedilmesinden sonra ya da özel olarak biz uzay olayı yakalandığı zaman mutlaka bunun paylaşımı gerçekleştiriliyor. Yine bir fotoğraf paylaşımı daha gerçekleştirildi. Bu sefer NASA, Hubble Uzay Teleskobu tarafından çekilmiş olan bir kümenin fotoğrafını paylaştı.

Bir yıldız kümesi olarak belirtilen kümeden oluşmuş olan yıldız kümesinin fotoğraflarıyla beraber bu yıldız kümesinin kordinatları ve bulunduğu konum konusunda da bilgiler paylaşıldı.

Hubble Uzay Teleskobu ile Çekilmiş Harika Fotoğraf

Çekilen görüntü öyle yakın bir merkezden değil. NGC 1805 olarak isimlendirilen yıldız kümesi Samanyolu Galaksi’sinden nereden bakarsanız bakın 163 milyon ışık yılı uzakta Büyük Macellan Bulutu olarak bilinen bulutun yakınında.

Birbirlerine çok yakın olan yıldızların, aslında hareketli olduğu da açıklandı. Kendi eksenleri etrafında dönen ve kendi yörünge yollarında döndüğü açıklanan yıldız kümesi, benzerine az rastlanır bir uzay görseli oluşmasını sağlıyor.

hubble-uzay-teleskobu.jpg

Kırmızı ve mavi renk tonlarında gözüken yıldızların adeta bir ışık kümesi oluşturduğu görülüyor. Sanki iki rengin kullanıldığı bir led aydınlatma sistemi gibi. Veya Dronelarla hazırlanmış olan bir hava gösterisi gibi.

NASA, Hubble Uzay Teleskobu ile ilgili yaptığı bu tür paylaşımlarla gösteriyor ki uzayda hiç bilmediğimiz, hiç görmediğimiz dipsiz bir kuyu var. Bana göre bundan sonra asıl keşif Dünya üzerinde yapılan keşifler değil de uzayda yapılan keşifler olacak. Yeni yıldız kümeleri, belki yeni canlılara bile ulaşabileceğiz. Kim bilir belki de yeni gezegenler de yaşama elverişli ortamlara bile ulaşılabilecek.

Turan YALÇIN

1997 İstanbul doğumluyum. Okan Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri bölümü öğrencisiyim. Ulusal bir gazetenin internet sitesinin teknoloji alanında 3 yıldır, Yorumla.Net ailesinde ise 2019 yılının ilk aylarından itibaren haber editörlüğü yapmaktayım.