Yorumla.Net  


Geri Git   Yorumla.Net > Genel Bilgi > Sağlık

Sağlık Sağlık Haberleri En Son Tedavi Yöntemleri Bu Bölümde...

Yorumla.Net Forum'a Hoşgeldiniz

! FORUMDAN YARARLANMAK İÇİN ÜYE OLUN !


Yeni Konu Gönder  Yanıtla
 
LinkBack Konu Araçları Görünüm Modları
Eski 01-09-2008, 12:45 PM   #1 (permalink)
Üye Bilgileri
Üstad
 
Valeria kullanıcısının avatarı
 
Giriş: May 2007
Şehir : İzmir
Yaş: 23
Mesaj: 57,087
Rep Gücü: 1357
Rep Puanı : 129840
Rep Seviyesi: Valeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria RepstarValeria Repstar
Varsayılan Sağlıkli tansiyon için sade çikolata




BU KONUYA YORUM YAPMAK İÇİN HEMEN ÜYE OLUN
170.000 UYE YORUMLARINIZI OKUSUN


KÖLN Üniversitesi'nde yapılan araştırmada, sade çikolatanın yüksek tansiyona iyi geldiğini ortaya koydu.

Amerikan Tıp Derneği Dergisi'nde yayınlanan araştırmada Köln Üniversitesi Hastanesi doktorlarından Dirk Taubert ve ekibi yüksek tansiyon hastası 44 kişiye çikolata rejimi uyguladı. Dr. Taubert, sade çikolatanın hastalarda ‘sistolik' olarak silinen büyük kan basıncını 2.9 ünite, ‘diastolic' adı verilen yani küçük tansiyonu ise 1.9 ünite düşürdüğünü, beyaz çikolatanın ise hiçbir etkisinin olmadığını söyledi..

Amerika'nın Sesi Radyosu'nda başka araştırmaların sütlü ve beyaz çikolatanın ya da sütle birlikte tüketilen sade çikolatanın aynı yararı sağlamadığını gösterdiği belirtildi. Sade çikolatanın ‘polifenol' adlı kimyasal bir madde içerdiğini anlatan Dr. Taubert bu kimyasal maddenin vücuttaki nitrik oksid üretimini arttırdığını ve artan nitrik oksidin damarların genişlemesine neden olarak kan dolaşımını hızlandırdığını belirtiyor. Artan kan dolaşımı da tansiyonun düşmesini sağladığını bildirerek şöyle konuştu:

“Araştırmalarımız sağlıklı bir diyetin yanında her gün bir miktar sade çikolata tüketmenin yararlı olduğunu kanıtlıyor. Bu, yüksek tansiyon sorunu olanlar için iyi haber. Ancak bazı kişiler sade çikolatanın tadını sevmeyebilir.Araştırmaya katılan hastaların hiçbirinde kilo artışı görülmemiş. Doktorlar günde 7 gram sade çikolata yemenin tansiyonu düşürmek için yeterli olduğunu söylüyor. Bu kadar az miktarda çikolatanın kan basıncı düşürmek için yeterli olması bizi de şaşırttı.”

Az miktarda çikolatanın yeterli olmasının olumlu bir sonuç olduğu, çünkü çikolatanın fazla miktarda yağ içeren bir gıda olduğunu vurgulayan kilo uzmanı Dr. David Katz ise fazla çikolata yemenin zararlı olabileceği konusunda uyarıda bulundu.



Valeria Çevrimdışı  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı Yaparak Cevapla
Yanıtla
Tags:



Şu an bu konuyu görüntüleyen kullanıcı sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 
Konu Araçları
Görünüm Modları



Saat 03:46 PM.


Powered by vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0

Hosting Hizmetleri TOPlist Forums Directory