kansızlık kanser habercisi olabilir!

Konu, 'Genel Sağlık' kısmında serendipity tarafından paylaşıldı.

  1. serendipity

    serendipity Pasif yorumcu

    Kayıt:
    5 Eylül 2006
    Mesajlar:
    12.660
    Konular:
    3.368
    Beğeniler:
    578
            
    "Kansızlık Kanserin Habercisi Olabilir"

    Kansızlığın nedeni belirlenmeden kan ilacı kullanılmasının yanlış olduğu, kansızlığın, kanserin habercisi de olabileceği bildirildi.

    İnönü Üniversitesi (İÜ) Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Hematoloji Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. İsmet Aydoğdu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kansızlık hastalığının demir eksikliğine bağlı olarak yaygınlaştığını kaydetti.

    Demir eksikliğinin ise ekonomik sıkıntılar nedeniyle et ve et ürünlerinin daha az tüketilmesinden kaynaklandığını belirten Prof. Dr. Aydoğdu, kansızlık rahatsızlığı ile mücadele sürecinde toplumda son derece yanlış davranışların sergilendiğini ifade etti.
    Prof. Dr. Aydoğdu, şunları söyledi:

    "Toplumda gözlediğimiz en büyük yanlışlıkların başında, kansızlıkla mücadelede hiçbir tedavi yapılmadan kan ilacı kullanılması geliyor. Doğru olan, rahatsızlığın nedenini bulup ortadan kaldırmak, bu süreçte kan ilacı kullanmaktır. Hiçbir tedavi yapılmadan kan ilacı kullanmak kanı belirli süre artırabilir, ama belli bir süre sonra rahatsızlık yeniden ortaya çıkacaktır.

    Vatandaşlar sağlık kuruluşlarına gider gitmez tedavi yapılmadan kapıdan kan ilacı verilirse, itibar etmesin. Önemli olan kansızlık sebebinin bulunup rahatsızlığın ortadan kaldırılmasıdır. Hele hele kansızlığın giderilmesi için kan verilmesi ise çok yanlıştır."

    KANSER TEHLİKESİ

    Prof. Dr. İsmet Aydoğdu, kansızlıkta tedavi sürecinin özellikle büyük hastalıkların önlenmesinde önem taşıdığını ifade etti. Kansızlık hastalığının bağırsak, mide ve yemek borusu kanseri gibi rahatsızlıkların habercisi olabileceğine işaret eden Prof. Dr. Aydoğdu, şöyle dedi:

    "Kansızlık, kanserin habercisi olabilir. Bunun için kansızlıkta tedavi büyük önem taşıyor. Mesela hasta kalın bağırsak kanseri oluyor ve ortaya kansızlık belirtisi çıkıyor. Hastaya kan ilacı veriliyor, kanı yükseliyor ama belli süre sonra yeniden düşüyor. Ne zaman ki kalbi çarpmaya başlıyor, nefesi daralıyor, o zaman tedaviye geliyor.

    Ama ne yazık ki hastalık bünyeye yerleşmiş oluyor. Tüm bu olumsuzluklar yaşanmadan kansızlık rahatsızlığı olan vatandaşların mutlaka tedavi olmaları büyük önem taşıyor. Kansızlık nedeni bulunmadan kesinlikle kan ilaçları kullanılmamalıdır."

Sayfayı Paylaş